Halkla ilişkiler ve reklamcılık bir iletişim disiplinidir. Bu disiplin, ürün, hizmet ya da marka ile ilgili iletişimi içerir. Reklamda, kitle iletişim araçları, kaynağı belli olacak ve bedeli ödenecek şekilde kullanılırken, halkla ilişkilerde bu araçların yanı sıra etkinlik, yüz yüze iletişim ve duyurum gibi araçlar da kullanılarak bir algı değişimi yaratılmaya çalışılır. Bu alanda; reklam ya da halkla ilişkilere gereksinim duyan üretici firmalar, reklam mesajı, halkla ilişkiler etkinliği üreten ajanslar, mesaj ve etkinliklerin yer aldığı medya, mesajı ve etkinliklerin alıcıları yer alır. Bölümde, herhangi bir ürün, hizmet ya da markanın gereksinimi olan mesaj ve/veya etkinliği ortaya çıkarabilmek için araştırma, planlama, uygulama ve değerlendirme aşamalarında yer alan süreçlerin nasıl işlediğine yönelik kuramsal ve uygulamalı dersler bulunmaktadır.